Blondinbella - överskattad?

Ja, jag är en utav de tusentals som läser hennes blogg nästan dagligen. Jag kommer ihåg i början när hennes blogg "började synas" och alla tyckte hon var så fruktansvärt ful & irriterande.
Jag störde mig på henne något så otroligt mycket men sedan började jag tycka om henne och bloggen mer och mer. Nu tycker jag att hon är en "inspirationskälla" för oss tjejer.
Men det finns en sak jag ändå tycker är lite sisådär. Som t.ex. nu när hon varit och hållt föredrag om kvinnor och jämställdheten.
Visst kan hon komma med åsikter och tankar men jag anser ändå att hon är för ung för att veta tillräckligt mycket om vad hon egentligen pratar om. Jag tycker även att det är lite nervärderande för äldre kvinnor att en artonåring ska komma och säga de vad som är bra och inte bra och hur de ska lyckas i livet. Isabella har varit ett tag i affärslivet men inte ens i närheten av vad andra medelålderskvinnor har. Därför anser jag att hon inte har så mycket att komma med.
Isabella driver tre företag och jag tycker faktiskt att hon är en jätteduktig och intressant tjej! Jag menar vem skulle inte vilja vara i hennes skor, vem skulle inte vilja lyckas så bra som hon har? Men jag anser att hon borde hålla sig till bloggen och till hennes ungdom och oss ungdomar, inte börja åka runt i landet och prata om hur kvinnor ska komma upp i arbetslivet. För hon har inte varit tillräckligt mycket i arbetslivet för att veta hur allting funkar.
Hon borde hålla sig till att vara en förebild för unga tjejer , och inte försöka vara förebild för äldre kvinnor.
Jag tycker inte att det går ihop, att t.ex. jag som artonåring ska gå och föreläsa för kvinnor hur de ska göra ifrån sig i deras arbete och lyckas ta sig upp till toppen. Det går inte ihop. Det ska vara äldre kvinnor som varit med ett tag och som sett mycket och som har erfarenhet som ska föreläsa och inte en Blondinbella som får allting "serverat".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback