Dagen börjar alltid bra när det är solsken

Mamma väckte mig åtta imorse "Ena, ena vill du komma och dricka kaffe med mig ellr du kanske vill ha lite te?"
Mamma vad är klockan ?
Halv tio
säger hon.
Ja men väck mig om tio minuter.
Men jag orkar inte gå ner igen!
Nej men skicka ett sms om tio minuter så kommer jag upp

Och efter tio minuter så får jag ett sms. "Kom nu Nenni"
Jag kollade vad klockan var .... 08,30!!!
Vafaan tänkte jag. Men nu när jag ändå var vaken så var det ju bara att gå upp och dricka te halv nio på morgonen... Och jag som är sjuk!

Kommer upp och så fort jag sätter mig så börjar hon babbla på. Ni som känner mig & min mamma vet säkert att hon är en jävel på att prata...
Godmorgon! Vilket härligt väder!

Hade varit ännu härligare om det var vår men nu är det vinter, snön ligger kvar. Så fort den försvinner kommer det ny. Iskallt är det också! Men jag är ändå glad att vi har fått lite snö, det är nog mer snö än vad det var förra året.
Men nu är det ett sånt där riktigt början på våren väder. Solen skiner, snön ligger kvar, blå himmel...

Och det bästa av allt JAG HAR FIXAT DAMMSUGAREN! Sist jag skulle dammsuga råkade jag dammsuga en såndär tjock vinter strumpa. Och jag höll på med dammsugaren i över en timma och försökte få ut strumpan. Men neej den var kvar där. Den fastnade oxå på ett sånt där bra ställe där man inte kommer åt den.. Jag plockade isär dammsugaren typ och försökte men inte då heller. Så jag lämnade den åt pappa för att han skulle försöka komma åt strumpjäveln men han struntade i det. Så den där dammsugar slangen har legat på golvet isärplockad hur länge som helst. Och idag när jag gick förbi den så såg jag hur den titta på mig och jag kände idag ska jag fane mig få ut den där strumpan! Så jag började igen, men jag kom inte åt strumpan... Nehe jag går och provar dammsuga lite så kanske den lossnar... Försökte men dammsugaren höll på att sprängas typ. Sen kom jag på den briljanta iden - om jag drar lite i slangen medan jag dammsuger så kanske den lossnar OCH DEN GJORDE DET! Vet ni hur lycklig jag blev eller?! Mindre lycklig för nu är jag illa tvungen att dammsuga....NÄR JAG ÄR SJUK. Jag säger ju det jag kan inte njuta en minut av min sjukdom . det första mamma säger när hon går "Ta och städa lite här Ena."

Har europakunskapsprov imorgon. Det kommer gå såå dåligt. Det är skitmycket och jag har inte ens kommit en tredjedel av allt vi har prov på. Men det fixar sig! :) It always does! ;) Det är ju trots allt fint väder!
Jag längtar tills det blir lite varmare så att man kan sätta sig på altanen med en kopp te och filt och plugga där kanske. . .


Kommentarer
Postat av: IDAHO

Ena, hur lyckas man med att dammsuga upp en strumpa? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback