Jag kan faktiskt!

Åh sista dagen nu när det gäller jobb. Jobbat tisdag, torsdag, fredag & lördag.
Har varit på både blomaffären idag & fiket. På blomaffären skulle jag bara hjälpa till under tiden Teresia var och körde budblommor.
Det var så kul för det kom in en kund och Nina hade redan en kund så jag fick hjälpa honom. En jättesöt liten man, så kom han fram till mig och säger "Hej hej, min lilla mamma fyller år idag och jag skulle vilja ha en fin bukett till henne"
"Okej, vi kan kolla i den färdiga kylen om det är något du gillar annars gör jag iordning en bukett" sa jag.
Så kollade vi och han sa att han tänkte sig något större, för en 500 kronor där.
Och jag får PANIK då, för jag har ju inte gjort så stora buketter, jo kanske två gånger förut och så har jag väl gjort rosbuketter för en 900 - 1000 kr men rosor är inte så svårt att sätta ihop.
Men men great tänkte jag!
Ja han ville ha rosa bukett och jag stod framför kylen och tänkte vafan ska jag hitta på nudå?!
Men så plockade jag lite blommor, lite liljor, lejongap,prärieklockor och massa andra blommor.
Och så gjorde jag bara lite och när jag var färdig så säger några andra kunder som stod vid bänken "ÅÅÅH GUUD VILKEN LÄCKER BUKETT! GUD SÅ FIN! Åååh vad du är duktig!"
Så säger en av kunderna till sin man "GÖRAN ! En såndär vill jag att du köper till mig" haha.
Så fixade jag till buketten med strån och fint rosa papper runt och en rosett nertill och han var så glad kunden! Och jag med för den blev grymt fin faktiskt!
Mamma vill att jag ska öppna blomaffär. Och ska jag jobba med blommor så ska jag vara egen då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback