Jag vill också!

Satt precis och läste en tjejs blogg. Hon bor tillsammans med sin pojkvän i Uppsala och pluggar. Och allt verkade vara så mysigt med egen lägenhet och allt!
Jag fick en sådan lust, jag vill också! Jag vill också flytta och bo i egen lägenhet. Ha ett mysigt kök, ett mysigt vardagsrum... Ni anar inte hur mycket jag vill, men jag är för feg för att lämna min trygghet som jag har hos mamma och pappa. 
Egentligen, försöker tänka att allt har sin tid. Jag har all tid i världen för att ha egen lägenhet och hela köret! Varför ha så bråttom ? Men jag vet att jag inte kommer bo kvar här inom 2 år. Förhoppningsvis har man en egen lägenhet då någonstans, Uppsala kanske? Götebrog, Kalmar? Hm, vad finns det mer för roliga städer? Men med min tur kära ni kommer det bli Mälardalens högskola i Eskilstuna och bara mitt rum hemma hos mamma & pappa. . .



 
Men tänk vad mysigt med tända ljus nu i höstmörkret i sin alldeles egna lägenhet. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback