BERLIN JA!

Kom på att jag hade sagt att jag skulle berätta lite om Berlin. Det jobbiga är när det gått en vecka så är man inte lika sugen på att dra en hel veckas händelser. Men jag kan väl dra det lite kort.
På lördag skulle vi då åka, klockan 12,00. Jag fyllde ju år på lördag också så vi fikade hemma och jag packade ner det sista. Väskan gick knappt att stänga! Pappa skjutsade ner mig till skolan där alla andra stod hur glada som helst! Såklart liksom!
Bussresan tog sin lilla tid, vi åkte tolv var framme i Trelleborg runt nio. På båten började redan festandet som skulle hålla i sig i 8 dagar! Vi satt ett gäng ute på däck och drack och sjöng lite. De sjöng även för mig som fyllde arton som sagt:)
Efter någon timma kom lärarna och schasade iväg oss så att vi inte skulle göra något dumt typ ta sig ett dopp i havet...
Efterfesten fortsatte i hytten, men runt två var vi sugna på sängen. Fast det tog ett tag innan vi fick sova för killarna skulle in och ut. Fredrik var ändå roligast, han ville sova med annika men annika dissade killen (; Fredrik gick då efter ett tag och vi tänkte äntligen får vi sova! MEEN INTE DET! Någon står utanför och knackar på dörren.. Vi öppnar dörren så står Fredrik där igen "HELLOO GIIIRLSS". Haha, han va så söt när han sa det. Den här gången ville han inte sova med oss utan mobilen hade gömt sig någonstans i annikas säng..

På söndag, dagen därpå alltså var det uppstigning klockan halv sex för vi var framme 06:15. Vad fick vi sova, typ tre timmar?..
Elva var vi framme i Berlin, då fick vi lunch till tre. Tre skulle vi vara utanför TV-tornet. Usch och vi var ju så äckliga, vi fick inte åka till hotellet och duscha och byta om utan raka vägen till stan! Det var supervarmt över 30 grader. Vi åt lunch sedan gick vi sakta mot TV-tornet. Satt där och tittade på alla tyskar..Kul.
tv-tornet var häftigt, 300 meter upp i luften och det tog 6 sekunde rmed hiss ända upp.. Efter TV-tornet var det stadsrundvandring, vi var på hotellet runt sju.
Ja hela veckan var superbra! Vi besökte koncentrationsläger, Berlinmuren, palatsen Sanssousi och Neues Palais,Stasi fängelset m.m.
På kvällarna var det besök på clubbar såklart;)
På onsdagen åkte vi dit rejält. Vi var över trettio pers på ett ställe. Assjyst place verkligen, och bartendrarna var ju pricken över i:t liksom. Shit så snygg han var, jag dör! Ja men hursom, vi satt där en hel del. Sedan runt elva började alla gå därifrån.. Vårat gäng fick notan och den gick på 500?. Grejen var folk beställde sedan drog de bara... Och så var vi där fem stycken kvar med notan och det fattades 3000 kronor.. Men det fixade sig i slutet vi fick betala ändå...
På torsdagen sista kvällen drog jag och Sandra till q-dorf. Mitt favorit ställe! Bästa musiken! Smockat med folk. Träffade två nederländare där.. Hehe, söta killar;)
Nej hela veckan var verkligen underbar, vädret var toppen, båtturen på Spree, lunchen i parken, sommarkläderna, shoppingen, uteställen och såklart ALLA TVÅOR. Tack för en underbar vecka!
Berlin lär få se mig igen! Jag älskar verkligen staden!

Och min engelska var på topp (?):
Jag utanför en club,
"We are from Sweden and we have forgotten our leggs at the hotel. " Leggs- legitimation... HAHA.
Receptionisten som fastnade i hissen och skrek så det hördes i hela hotellet:D
När jag doppade hela rumpan i Belmas feeeta body butter. Nederländarna, ah allt var suveränt!

image176

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback