Simple Life Helgen

Oja det kan man kalla den för. I torsdags åkte vi till fjällen, Säfsen. Jag åkte med Belmas mamma & bror, vi åkte runt tre och var där strax efter sex. . . Belma var rolig när vi stannade i Eskilstuna för hennes bror Dino skulle gå på toaletten. Belma passade på att byta om till mjukisbyxor. Hon ställde sig mellan deras bil och en annan. Det hoon inte mräkte när hon drog av sig byxorna och tryckte upp stjärten mot den andra bilen var att det satt en gubbe i den bilen. HAHA, Gubbens dag var gjord när han fick en rumpa upptryckt mot rutan.
Vi gjorde inte så mycket den kvällen tog det lugnt bara chillade i stugorna som var supermysiga! Verkligen! Mamma och pappa stod ute och grillade med typ 6-7 andra familjer. Musiken dunkade från bilen, vi hade hela byn för oss själva. 500 bosnier skulle vara där i Säfsen, snacka om att vi invadera stället typ ;D Haha. Det fanns en lång backe vid våran stuga och eftersom jag hade sagt att jag skulle prova lyckan som snowboard åkare så tog jag min brors lilla snowboard och skulle åka ner för backen... Det gick ju inte så värst bra då jag landade med huvudet före i värsta snödrivan... så kommer min bror där och ska "visa" mig hur man åker och åker ner för backen och som avslut gör han värsta hoppet! NÄ DU , EN FEM-ÅRING SKA INTE ÅKA BÄTTRE ÄN MIG! Jag ger inte upp, jag åker och åker men lyckas aldrig kommer ner hela vägen. Det tar stopp typ halvvägs och jag ligger i snön. De andra som stod och kollade på dog av skratt.
Dagen därpå tog jag det säkra kortet och åkte skidor... Där gick det bättre! Hoppade och grejer, jag tyckte jag var cool ;) Haha men jag hann aldrig lära mig att hoppa 3.60. Jag är ju sån idiot kollar på killarna när de åker i backen och så hoppar de så åker de baklänges- såklart ville jag oxå göra det men kom bara halvvägs i hoppet:D men jag är påväg! nästa år ska jag kunna det, eller ah i år!
Belma lärde sig åka skidor, och en dans! :D hon var på suget minsann. Andra kvällen var det fest i en lokal för alla 500 bosnier. Det var kul, mycket dans & skratt & "inspaningar" (; Jag är verkligen sjuk, jag är på spaning hela tiden, belma som smittar av sig! Haha jag satt och åkte i bilen med pappa när vi var påväg till backen så stannar vi för att en kille skulle gå förbi och jag hoppar upp i sätet "OUH, FAN VAD SNYGG". Så mumlar jag för mig själv, "åh, han var het ." Pappa ger mig värsta blicken haha. OCH TACK PAPPA FÖR ATT DU LURA MIG ATT DET SKULLE KOMMA 20 KILLAR FRÅN GÖTEBORG! VART VAR DE DÅ?! :O
När vi kom hem sen på natten efter festen skulle mamma & pappa på "efterfest" hos våra kompisar i stugan bredvid. Jag, syster & bror gick och lade oss. Jag vakna när mamma & pappa kom tillbaka sen och då var klockan runt 2. Klockan tre går billarmet igång. pappa som sov högst upp i våningssängen slog i taket haha och typ hoppade ner från sängen. stackaren slog nästan sönder sig, och när han går ut ser han att hans bästa killkompis som de var på efterfest hos innan står lutad mot bilen och asgarvar. han hade gungat bilen tills larmet gick igång. han var dåligt full han, hahaha. Störda de är:D
Nermina var även hon rolig när hon satt i sittliften med belma och mario. När de kom upp till toppen så hoppar belma och mario av och nermina sitter kvar "vad ska jag göra?! vad ska jag göra?!" HAHA Så hela sittliften stannar och en kille får bära ner henne. Haha. inte första gången hon gör något sånt i liften.
På kvällen var det fest igen. det var superkul, massa dans och folk (: Åh vad jag saknar! Vill verkligen tillbaka, två dagar till hade varit toppen! Belma och jag dog av skratt första kvällen, jag & hon hade packat ner massa högklackade skor och festlinnen och grejer till fjällen! Men hallå ska man komma i tjocktröja till en fest? Nono sån är inte jag. Så vi tyckte vi påminde om Nicole och Paris i Simple life när de går där i klackskor mitt på landet. Jag var ändå värst jag tänkte ta med mig mina skrikrosa pumps det bara skriker sommar om de, vilken tur att jag inte tog med mig de att jag tyckte de var för mkt.

Selma, en tjej från Norrköping, ramlade med snowboarden och fick en spricka i handleden stackaren, jag kom hem hel tack & lov.. :)
Åh jag trivs så bra med alla dessa människor! Bosnier är så grymt sköna, så himla avslappnade och sjukt roliga! Min pappa var verkligen avslappnad, han ställde sig på bordet och dansade framför 500 pers. Mamma dog av skratt, han av alla människor liksom?! Sista dagen åkte vi lite skidor sen runt tolv,ett var det att åka hem :( Inte kul, fick säga hejdå till alla underbara människor och till en toppen "helg". Längtar till nästa vinter!

Men innan nästa viinter har jag massa annat att längta till! (;

Kommentarer
Postat av: selma

d va bäst!!

Postat av: Dino

Du kan ju gå jibb kursen som jag och ensar ska hålla nästa år ;D så kommer du nog lära dig 360 och åka baklänges ;)

2008-03-29 @ 12:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback