allt är så annorlunda då

Varför jag hatar vintern ; för det första blir man tjock ! Man sitter ju bara hemma då, vem vill ut i kylan, och om man ska träna så vill man inte gå till gymmet för man tappar ju lusten i kylan. Och min pappa är oftast elak då han inte vill skjutsa mig till gymmet, han kan skjutsa mig varsom helst men inte till gymmet, hm ? Men jag är ju lat jag med! Jo och tränar man inte på vintern så blir det att man stannar hemma och stoppar i sig alla onyttigheter som man kan hitta. Jobbar gör jag även på vintern sådär på jullovet, och då stoppar man i sig lite godis då med för att orka va på topp hela dagen, hehe. Ingen går ut i den här staden på vintern, tänk vad mysigt det är i Stockholm och de andra storstäderna när folk är ute på stan, eller sitter inne på något mysigt café. Här sitter alla framför datorn och är "sociala" - jag är väl det första beviset på att det är så . . .
Varför hatar jag mer vintern? JO man måste sätta på sig en massa kläder och se ut som en tjock söt björn. Inte gulligt. Vädret bidrar ju inte till ett gott humör direkt när det är kallt, dimmigt, blött och allmänt äckligt! Ja jag kan skriva en hel bok om varför jag hatar vintern. Men visst jag ska väl inte va så jättenegativ nu heller, visst är det fint när det snöar . . .

Däremot ÄLSKAR jag sommaren. Det finns inget bättre, det dåliga med sommaren är att den varar inte länge den... Vi satt och pratade om det idag på lektionen det är så skönt när man är utomlands och blir brun! Efter en hel dag på stranden så går man till hotellet duschar, smörjer in sig, doftar hela en och sen sätter man bara på sig lite maskara, och man blir skitsnygg! Sjysta shorts, något fint linne och snygga pumps såklart (ah pumps om man ska ut och partaja). Det finns inget bättre! Man känner sig så fräsch och snygg på sommaren. Och alla kläder man har på sig då! Då ser man inte ut som en björn inte! Och när det är sommar är man på humör hela tiden, iallafall jag och man tycker det är skitkul att gå till gymmet! Eller ta sig en långpromenad runt vår "stora" stad. Man träffar massa nytt folk! Fester på kvällarna. Ja allt är helt enkelt underbart på sommaren! Och jag längtar så förbaskat mycket till sommaren. Då ska vi "schteka" hårt, haha. Tänker spendera så lite tid som möjligt här . . Ah jag kommer ju jobba men när jag är ledig vill jag passa på att åka någonstans.. Jag kommer ju ha körkort då (;
Älska sommaren ! Älska älska älska. Någon som inte håller med om det jag skrivit här? . . .


image121

image123

Kommentarer
Postat av: Malin

Fyfan vad man börjar längta när man ser dom där bilderna! ^^

Postat av: ena

visst gör man! :D

2008-03-15 @ 09:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback