here without you

Klockan är halv åtta, jag vaknade för en halvtimma sen?!
Gosh, snacka om att jag var slut idag när jag kom hem från jobbet. JAG hade ett helvette! Vi var bara två stycken idag, jag & nina. På morgonen runt tio-elva tänker vi att det är jättelungt och det kommer va det hela dagen. Vilken tur då hinner vi fixa och dona i affären.. Sen så fick vi ordrar, bud som Nina skulle köra sen. Det var bara tre stycken men de skulle utanför stan så det skulle ta en timma kanske.. Och jag säger till Nina att hon ska passa på att köra nu när det är så lungt, klockan var elva. Ja säger hon det är nog bäst så.. Hell no. Precis när hon gick ut strömma det in folk! De såg säkert Nina gå ut och smålog lite "Hehe nu ska vi in till Ena och jävlas lite med henne". Alltså gud vad folk det kom!!
De skulle hämta sina flaskdekorationer, buketter o.s.v. Det kom in en kvinna och skulle ha en bukett för 300-400. Gå dö tänkte jag! Det stod en massa och väntade och så skulle hon ha feta buketten och när jag var klar med den så ändra hon sig och ville ha mer blommor i!
Efter henne var det en kille som ville ha en ros MEN han kunde inte bestämma sig för vilken, alltså snälla ska jag välja ut en ros åt dig som du ska fotografera?! Varför inte bara leta och ta ut den du vill ha medan jag gjorde den där 400-kronors buketten.... Efter honom kom det massa andra som bara hade krukväxter så det gick fort iförsig. MEN SEN! Alltså mannen snääälla är du tre år eller?! Han kommer där med en krukväxt, en liiiten uteblomma. Och han har stått i kön med den blomman så kommer han fram "och en kruka vill jag ha till den! " "Okej.. säger jag." Ja och då ska jag gå med honom och leta efter en kruka till den där och det står en sex sju pers i kön! Kunde inte han då ta och leta efter kruka med tanke på att han har nummerlapp och ingen kommer att trängas före?! Jag höll på att bli tokig på såna. Och shit vilket tempo jag hade! Jag var snabb som blixten! Men det kom kunder hela,hela,heeela tiden. Och varje gång den där dörrklockan ringde bad jag till gud att det skulle va Nina! Haha, och så kommer Nina efter en timma "oj vad kunder" "Nehe? menar du det?!"
Det var riktigt mycket folk idag, speciellt när jag var själv. Just ja sen kom det folk som skulle ha sina brudbuketter och det tar tid det med! Man ska förklara för de hur de ska göra och att de får med brev i lådan där det står lite om de olika blommorna. Och det ska va brudbukett, korsage, tärnbuketter & såvidare... Sen kom det en till som skulle ha brudbuketter. Ah det var mycket folk!
Vi stänger två på lördagar och alla blommor som vi har utanför butiken bruar vi plocka in senast en halvtimma innan vi stänger för det är så mkt blommor ute. Ibland plockar vi in när det är en timma kvar så att vi har en kvart, tjugo minuter på oss sen att städa i butiken. Idag började vi plocka in när det var fem minuter kvar. Fem i två... Kunder kom hela tiden, och jag förstår mig inte på folk som går in i affären när klockan är 14:15 och vill ha blommor. Snälla vi har stängt för en kvart sen... De verkligen försöker och man kan inte säga nej heller..
JA JA. slutpratat om den saken. Jag vill ha massage! Men min massör är utomlands, perfekt! Nu när jag behöver det som mest!
Idag ska Ena plugga på teorin, snart är det dags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback