"det ska inte vara romantiskt, skippa den delen"

Jobbat idag hela dagen, 08:00-18:00... Det var mycket att göra som vanligt speciellt när vi bara är två, tre stycken. Folk är på semester och folk är sjuka...Men det går bra. Något vi har mycket beställningar på är brudbuketter. Blir alldeles till mig när jag ser alla brudbuketter nere i kylen, alltså de är så otroligt fina! Det är nästan så att jag vill gifta mig NU!
Igår kom det in ett par som har beställt brudbukett och så hos oss men de vill ändra på korsagen, blomman killen har på kavajen. Men det här paret ville inte ha någon blomma utan de ville ha något heelt enkelt, typ bara som något grässtrå som man gjort en ring av... Ah fråga mig inte. Så föreslog Teresia som jag jobbar med vad man kan ha mer istället för den där grässtrå ringen, någon mer liten blomma, man kan trä på en, två pärlor på. Så säger killen "Nej inget sådant gulligull och pluffpluff, det ska inte vara romantiska grejer skippa den delen." Alltså va fan ska bröllop va OM INTE ROMANTISKT ditt pucko. Och jag tänkte bara stackars tjej, om det är någon gång det ska vara romantiskt under ett äktenskap så är det väl på bröllopet? Vem vill gifta sig med dig om inte du tänker vara lite romantisk någon gång. Alltså snälla det är ett bröllop det ska vara fint då och ROMANTISKT. Det kändes som att han planerade alltihopa och hon gick bara med på allting... ? Jaja,
 



Jag var helt slut idag efter jobbet, jag typ kröp hem. Men sen vart jag pigg igen när jag kom hem och såg att mamma, pappa & våra grannar Eva & Jörgen satt på altanen och grillade. Grillad mat & grannar det är väl mysigt! Sen berättade Eva att hon är gravid, de väntar sitt andra barn. Åååh, gulligt! Nej hon började snacka om några gravidbyxor och jag undra vad hon skulle ha det till? Men sen när hon ställde sig upp såg man att det putade ut lite :)  Blir det ännu mer liv på gatan om något år!

Lördag imorgon, jobbar från halv nio till två. Sen hade jag tänkt gå hem och plugga lite teori och på kvällen får vi se vad som händer.. :) Kanske utgång, kanske myspys?

Jag snackade med Nina idag på jobbet, frågade henne ifall hon hade gått ngn inredningskurs eller skola. Och vi pratade lite och så och hon sa att det fanns en superbra skola i Oslo, inredning, design, dekoratör och en massa sånt kul som jag tycker om! Pratade även med mamma & pappa om det och de tycker det verkar bra, det vore jättekul att gå där! Känner att jag vill gå något utbildning som jag tycker är kul, och inte bara tänka på att tjäna pengar:P Jag kommer säkert starta eget, för det är det jag vill göra och jag har lite idéer. Tänkte googla lite på den där skolan nu och kolla :)
Sen ni folket ska jag sova. Vi har även betalat in resan idag, de resterande pengarna! Skönt att ha det avklarat. Nu är det bara shoppingen kvar:)

Kommentarer
Postat av: Fia

Hej!



Det är nog Westerdals School of Communication du tänker på? Den är väldigt känd och svårt att kommma in på.

Postat av: Fia

Det är grafisk design, dekoration/interiör, reklam och art director. Mycket bra skola men du måste göra intagningsprov för att komma in och Ja, den är privat. :)

2008-06-28 @ 01:09:17
URL: http://fiiamedii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback