Helgen

Tjena tjena igen. Har inte haft tid för datorn de senaste dagarna. Men nu idag när jag är ledig så ska jag väl passa på ?
Helgen har varit mycket bra, har haft en lång helg kan man säga, skulle egentligen ha jobbat i lördags men jag fick ledigt för jag hoppade in och jobbade onsdagen.

Fredagen var hemsk på jobbet! Inte så hemsk men den var hemskt lång! Jag fick öppna (för första gången!) Det gick mycket bra, kom dit en timma tidigare och tog ut alla blommor, vattna, fixade i affären med kylarna, blommorna, inredde färdigt :P . Fick i uppgift i torsdags att möblera om i hela affären, det brukar bara de andra som jobbar där få och jag älskar att pyssla och fixa så jag blev glad när Anna-Karin gav mig den uppgiften. Hon har testat mig ganska mycket den här veckan (; Affären blev mycket fin! Möblerade om lite, flyttade runt på grejerna, och alla tyckte det blev superfint! Tycker jag med! Jag vart ju lite rädd sådär när anna-karin gav mig den uppgiften efter att jag hade sagt att jag ska nog söka till inredning/design skola.. Tänk om det bara blir skitfult ?! Då får ju de göra om alltihopa. Men som sagt det gick jättebra, ser superfint ut! :) Ja men fredagen var lång, fick ju öppna som sagt för Anna-karin skulle till tv begravningar utanför stan och göra kistdekorationer och det tar ju sin lilla tid. Hon kom runt elva där sen och hjälpte mig. Jag kom hem sju den kvällen, heeeelt slut. Jag har aldrig varit sådär seg & trött som jag var den dagen. Jobbade elva timmar och sen så är det ju dagen innan helgen så då går man ju runt och väntar på heelg!
När jag kom hem väntade pappa vid grillen, mina kusiner och en kompis till familjen- han är så jävla skön! Jag & han håller alltid på och driver med varann och det är inte alltid man kan driva med en 44-åring. Så det stod grillning på listan då den kvällen! Jag var vrålhungrig och höll på att somna i stolen i väntan på maten.. Jag tänkte att jag skulle gå och lägga mig direkt efter maten men nej du maten gjorde susen jag vart pigg som en jag vet inte vad. Jag tog några drinkar med de också innan jag gick och lade mig. Nej men kvällen var mysig & rolig!

Lördagen hade jag massage klockan 11,30. Det behövdes kan jag säga! Det var så otroligt skönt. Ont gjorde det ibland för jag har muskelknutar här och var, riktiga djävular! Men det var så skönt för hon hittar alla de här punkterna, typ masserar i nacken och det bara strålar ut över hela ryggen. Efter massagen gick jag en promenad, i en timma! Amila min kusin messade mig och ville att jag skulle komma förbi och se hennes omplåstrade mobil, haha hon hade tappat den och den går inte att sättas ihop. Vi satt på balkongen och drack kaffe.
Kom hem runt tre och då tyckte jag att det var dags att städa mitt rum som jag inte städat på .................. Det tog mig mer än tre timmar men oj oj oj så fräscht (björn gu, säger så) det blev! Sen efter det var det bara att hoppa in i duschen, fixa sig och gå till Malin Kjellin! Där väntade även Anela den jävla bosniern och vårat älskade singstar! Anela dog av skratt när jag skulle ta höga toner, typ som att hon kan sjunga bättre?! Malin hittade även Grease DVD:n med SING A LONG. Och vi sjöng karaoke till you better shape up. Åååh kvällen hos Malin var rolig men det var bara början! Vi började dra oss mot BK, det var fotbollscup på dagen så en massa skulle ut sen på kvällen. Det var grym musik på BK, massa godingar man inte träffat på ett tag o.s.v. Det var mycket kul, en lyckad kväll! Luka var söt och bjöd, hehe tack gubben! Vi befann oss på dansgolvet med hela gänget:D Dennis, jakob, Luka & hans gäng och philip, sen var jossan där också!:D Vi övade lite inför Ayia ;)
BK stängde tre men Anela och Malin ville gå så vi drog halv tre där någon gång. Det tog oss en timma att gå hem!! Hahah, den sträckan brukar annars ta en kvart, tjugo minuter! Och det regnade! Mindre kul. Skönt att komma hem och krypa ner i sängen! HAHA denna gången väntade inte pappa med ett baseboll trä:D Förra helgen var jag ute och mamma & pappa visste inte om det för de lade sig tidigt och jag drog väl ut ganska sent. Så hade pappa gått upp för att dricka vatten sen när han skulle lägga sig igen ör han hur någon stoppar in nyckel i dörren. Han vart asrädd och tänkte vem fan är det nu fyra på morgonen?! Han tog det första bästa- vilket var ett baseboll trä och stod vid sovrumsdörren med träet i högsta hugg. HAHA så kommer lilla jag in, och pappa kom väl på det att det var jag för jag låste igen efter mig och så, så han hoppa inte fram då utan satt bara på sängkanten med baseboll träet och var tyst han ville inte säga något till mig heller för jag hade blivit asrädd då se honom där med ett baseboll träet?! Som tur var kollade jag inte in i rummet utan gick bara förbi, men jag dog av skratt när han berättade. Han hade blivit jätterädd:D

Söndag idag, har bara tagit det lugnt, sovit och kollat film. Ska till Malin snart och hämta mina grejer. :) Jobba imorgon ! Till lördag, suck.

Kommentarer
Postat av: Anela

hahahahaha baseball-trä!

Postat av: Malin

Hahahah! Klockrent det där med din pappa! XD Tack för en skitkul lördagkväll btw! ;)

2008-07-07 @ 10:31:14
URL: http://malinkjellin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback