Spicy!

Spice Girls are back! Som ni redan vet... Jag själv tycker bara det är en töntig grej, att återförena tjejerna. De kommer aldrig bli lika stora som de var när jag var liten, OCH hade hela rummet täckt av Spice Girls affischer! Pinsamt men sant! Säg någon som inte var Spice Girls fan?! Nuförtiden lyssnar de flesta småbarnen på emo-band, sad but true! Och det känns bara så overkligt att små flickor ska helt plötsligt gå runt och sjunga "Stop right now thank you very mutch".. Jag tror inte helt enkelt på återföreningen, Spice Girls tillhör 90-talet. Det är nya grejer nu, typ Pussy Cat Dolls. De är/var 2000-talets Spice Girls. Jaja. Jag kommer så väl ihåg när en kompis från Södertälje kom och hälsade på mig. Det var på tiden då Spice Girls ruled liksom, och vi fick pengar till pizza, vi skulle gå och äta på en fin restaurang. Men vi fick "förhinder" på vägen dit, för att det låg en liten kiosk där typ en spelbutik. Och vi gick in där då och brände alla våra pizzapengar som vi hade fått, på tidningar med Spice Girls på. Jag kommer ihåg att vi köpte en tidning som var ganska dyr, man fick med massa Spice Girls posters och klistermärken. Så kommer vi hem efter bara några minuter med Spice Girls tidningar! Haha, vi satt i mitt rum sen och delade på allting, "jag vill ha den där bilden!". Ojojoj!

Kommer även ihåg när jag skulle beställa en CD-skiva. Jag prenumererade på Mr Music, man fick cd-skivor varje månad. Vet inte om ni känner till låten Bailando, det måste ni göra för det var ju en riktig hit då! Jag var kanske sju, åtta och jag verkligen älskade den låten! Så jag beställde deras CD-skiva. Jag typ räknade ner dagarna till när den skulle åka ner genom brevinkastet. Och så kom den dagen äntligen! Jag var överlycklig, nej jag var ÖÖÖÖVERLYCKLIG! Men lyckan vände snart då jag öppnade paketet och fick syn på PER GESSLE! De hade skickat en Per Gessle skiva till mig istället! Vilken sjuåring lyssnar på Per Gessle?! Det kändes som att hela min värld skulle gå under bara för att jag inte fick Bailando skivan, kommer ihåg hur ledsen och besviken jag blev! Jag tror jag till och med avslutade min prenumeration där också bara för att jag var så besviken på de. Haha, tänk vilka problem man hade/ har när man är så liten. När man tycker då som att hela världen ska gå under, men som man nu bara skrattar åt!

Spice Girls, Bailando, Aqua, The offsprings( Pretty fly for a white guy) och Maria Carey hör till det förflutna nu. Maria Careys låt I can't live, fast jag sjöng aj kän leeee.
Oh boy, måste ha varit kul.
Man är så oberoende av allt annat runtomkring när man är liten. Det är så kul när man är så liten och när något obetydligt verkligen betyder något för en.


Kommentarer
Postat av: belma

du är juh klockren! dina blogg inlägger äger ;) haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback