min första "bilolycka"

De behövde en till på jobbet igår bara några timmar så jag fick hoppa in. Gick och fikade med mamma efter jobbet, det var trevligt. När vi kom hem satte jag igång med städandet nere i källaren. Jag var jätteduktig, städade mitt rum, andra rummet där jag har min dator, allrummet, strök mitt påslakan och mina kläder. Belma kom till mig runt sex, "OJ! jag har aldrig sett ditt rum såhär städat!". thx (;
Vid tio fick vi för oss att vi ville kolla på film och pappa fick åka ner med oss till stan. Jag körde och allt gick jättebra tills jag blev påkörd! Av en kines! Jag skulle in i rondellen och så kommer en taxi i världens fart och han visar inte var han ska, så jag bromsar lite för att låta taxin åka förbi och så ser jag en bil bakom mig komma i världens rally fart och rakt in i min bil! Jag bara satt där, kollade på pappa och skulle säga att han skulle säga till den som körde att han fanemig ska betala nu! Men sen när jag ser pappas min så vänder jag mig om igen och tänker det är inge bra läge att prata nu! Pappa går ut så kommer det en kines ut ur bilen, och pappa kollar på våran bil men det blev inget märke eller något så för hon körde in i våran dragkrok. HAHA, så hon fick väl en liten buckla eller något, men pappa säger till henne det är lugnt, inget hände! Och hon är så glad kinesen att hon går mot pappa och vill krama honom, pappa sträcker fram handen istället. Haha. Men det var inte mitt fel som tur var! Pappa sa inget han bara skratta, han sa att hon såg ut att ha druckit lite. Men det var kul fast jag var skakis som fan. Belma såg värsta skraj ut,haha. Första gången on åker med mig så händer det här. (: Och Godismonstret hade stängt så det blev ingen film för våran del.. Men som tur är så hade jag lite filmer hemma.
Vi kollade lite i resekatalogerna och på internet, men vi hittar inget hotell i Ayia Napa som är nära både stranden och centrum. Antingen är man i centrum och har långt till stranden eller så är man nära stranden men långt till centrum. Vi får se hur det blir. Men vi måste boka snart!

"Du får köra in det lite mer" - Det Belma mena var att jag skulle träna på att skriva med T9.
 "It's getting hot in her"- och min engelska är väl sådär.. Haha, skrev det vid heelt fel tillfälle till en kille..  Men vi hade kul igår. Tack Belma för gårdagen! Nu ska jag plugga lite.. (:

image79

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback