alltid för mycket av annat i huvudet

Jag kan nog inte tänka på en sak i taget, tänker jag på en sak tänker jag på tusen andra saker. Ska jag göra något är
jag nästan alltid borta med tankarna. Ska jag plugga är tankarna någon annanstans än på det jag läser.
Så idag har jag pluggat men inget har satt sig - det är så mycket annat man tänker på. Och det är jobbigt faktiskt, att man inte kan fokusera sig på en sak.

Det är vissa saker jag antingen inte ens borde tänka på eller inte borde tänka på just nu.
Jag är lite av en drömmare, jag drömmer mig bort dagligen.
Till något jag vill göra, upptäcka, uppleva, känna, vara, se ... Detta hindrar mig från att vara i verkligheten och se verkligheten. Men jag antar, gissar att alla är så, att alla drömmer & har drömmar. Vissa drömmer mer, andra mindre...

"Låt det förflutna vara förflutet. Lämna också framtiden i fred. Lev i nuet"
- Richard Jahnke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback