Ayia Napa 08'08'08

Har ju inte berättat om våran resa! Måste ´jag göra annars kommer jag glömma det sen, eller glömma resan eller bara inte "orka".

Vi åkte den åttonde, planet gick 16:45 från arlanda. Belmas Pirre skjutsade oss till Arlanda, tyckte lite synd om honom för musiken dunkade och ciderna klunkades. Hehe och det var ju inte kul att komma till Arlanda och typ se två Arlanda. Så jag sa till tjejerna "Hörre ni ni, nu får vi faktiskt skärpa oss ;) " Kanske därför vi tappade bort oss senare på Arlanda, "Hörrni tjejer vart tog F69 vägen ?" .. Kan ju säga att vi hamna hos Bulgarien killarna (F9)

Vi hade 2- 3 timmar på oss till planet gick och på de två timmarna käkade vi och gick och kollade i affärerna. Tror att vi satt och väntade sista timmen. Vi fick lite panik först för vi såg bara äldre och småbarnsfamiljer sitta och vänta. Men vi var ju ganska tidiga också och vi sprang in i planet när de öppnade incheckningen, konstigt att vi inte såg så många unga då.

Jag kan ju säga att resan ner dit var vääldigt långtråkig, utdragen. De där fyra timmarna kändes som en hel dag. Man satt och vred på sig hela tiden på den där stolen och kollade ut genom fönstret typ som om det skulle stå någon vägvisare och hur många km det var kvar... Ibland är man glad att musik finns och kompisar som typ Belma & Josephine även kallad Fido ;)

Klockan var nog tio när vi var framme i Larnaka, och ett när vi kom till hotellet. Vi bytte om och gick ut och utforskade stället lite. Vi hamnade på något engelskt uteställe med världens sämsta musik och skorna klibbade fast i golvet hela tiden.. Påväg hem gick vi in på någon supermarket och skulle köpa lite frukost för jag hade tydligen inte bokat det! Där träffade vi Kalmar killarna Michel, Amir & Adde. De bodde på samma hotell som vi, så vi gjorde sällskap hem och sen till deras balkong där vi satt och pratade lite, började lära känna varandra.

Klockan var åtta när vi gick upp dagen därpå, vi ville ta vara på solen. Inte kan man komma hem vit! Låg vid poolen hela dagen till kanske fem. Då var det dags att gå till rummet och sova, sen ut och käka middag och sen hem igen och fixa sig. Så såg våra dagar ut i stort sett.
På kvällen förfesta vi lite med Amir, Adde & Michel, drog även ut med de sen. Hade jättekul med de, riktigt goa killar :) Man bara skrattar när man är i deras sällskap.

Nu kommer jag inte ihåg varje dag in i minsta detalj, men jag kan ju säga att det blev mycket festande, mycket rajtan~tajtan. Träffade massa härliga människor! Onsdagen var ändå roligast, det vet ju jag & Josephine - det började bli redan för mycket för mig på rummet och sen fortsatte det ute. Vi hade sällskap av Damir, Amir, Adde, Nico, David, Oscar och en till kille. Den kvällen var otrolig! Säg vad som inte hände den kvällen.. Som Karl en kille sa, han trodde han fått ngt i drinken för han var ledsen och grät och jag vart ledsen den kvällen och började grina inne på någon toalett. Jag tror jag oxå fått ngt i drinken då, jag gråter aldrig på fyllan! Men Okej det att jag grina men det roliga är att jag snackade på skånska!? PÅ SKÅNSKA?! Belma och Jossan var med mig inne på toaletten och skulle trösta mig, men de kunde inte göra det för de vek sig av skratt. Sen när vi gick ut "Hon är inte skånsk.."
Nej men resten av kvällen var grym, jag hade grymt kul. Men dagen därpå var inte grymt kul...Jag & Jossan var så bakis, bakis så in i helvette. Så fort vi gick upp ur sängen lika fort la vi oss igen. Vi hade ju köpt drinkar och för varje drink du köper får du tre shottar.... Och belma ville inte ha sina shottar så vi fick ta hennes... Och alla drinkar, alla tequila, vodka, och shottarna... Inte konsitgt att vi mådde illa två dar efter den kvällen, jag levde på vatten i två dar hahah. Jag fick inte i mig nånting! Vi var såhär jag & Jossan "Jag måste på toaletten! / Jag mår illa...."  Haha, aldrig mer sa vi.. Sen på kvällen skulle vi dricka igen såklart men jag fick inte i mig någon dricka... Jag chillade den kvällen ;)

Jag och Belma vart utlåsta en kväll av Josephine, natten tillbringades på en trappa med trevligt sällskap, Amir & en till kille. Det bästa med resan var alla människor man träffade! Jossans "Höna" ;) Haha.

Vi tog en tripp till havet en dag, låg på stranden ett tag. Det var härligt att känna sanden mellan tårna ;)
 

Veckans hiss;
Vädret
Människorna! Favoriterna var kalmarkillarna.
Partajandet
Drinkarna

Veckans diss:
Högklackat
Illamåendet
Kräks
Bakfylla
Belmas mysiga blåsor på fötterna
Febern
Smögenkillen^^ 

Veckans låt
Dangerous - Akon 
Low - Flo rida

Veckans ord
Kyyyl Jossan!
Chozza
Shelly






 AYIA NAPA 2008
8/8 - 15/8




Kommentarer
Postat av: Malin

Fyfan vad underbart allt det där låter! :D (Förutom den där bakfyllan då, haha, typ som mig efter strängnäskalaset lr?) :P

Postat av: Ena

Ah du typ som dig efter strängnäskalaset, men min vara i två dar!:D haha

2008-08-21 @ 21:29:08
URL: http://ennaena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback