i'm walking on sunshine...

oooh, I'm walking on sunshine. It's time to feel good, yeah! Precis så glad känner jag mig nu!! Är hemma nu, har dock lite skuldkänslor/dåligt samvete whatever för att jag gick hem från skolan. Men jag kände att jag behövde det, jag får emr gjort hemma än i skolan, tyvärr men så är det. Jag håller på och springer mellan fönstret och datorn hela tiden så fort jag hör en bil, tror hela tiden det är pappa... Om de bara visste, de skulle inte bli så glada. Men jag ska skärpa mig jag lovar! Har dock bara två lektioner idag.
Har även varit hos frissan idag, på AQUA. ville fräscha upp håret lite nu såhär till våren. På vintern är allting så tråkigt och man orkar inte göra någonting med håret det är ingen idé, man har ju ändå mössa på sig- vem ser håret då? Eller en tofs- vem ser hur håret ser ut då? ELLERR, så plattar man det för att vara liite finare men det blåses ju ändå upp på vägen till skolan så då har man stått i onödan och plattat håret och skadat det lite mer än vad det var. . . Men på våren när solen tittar fram och man blir alldeles sprallig i kroppen så vill man ju fräscha till sig efter flera månaders mörker. Man vill genast ut och gå på promenader, tar den längre biten till skolan OCH med ett leende på läpparna och musiken på max. Man vill gå på ansiktsbehandlingar, manikyr, till frisören, sola lite o.s.v. Ni förstår nog vad jag menar! Men som sagt var hos frisören och skulle göra lite slingor, få lite effekter i håret, såg så tråkigt ut med bara brunt... Så först sa jag till henne du får fria händer, gör vad du vill bara det är blont! Sen när hon börja demonstrera där vad hon skulle vilja göra med mitt hår vart jag lite rädd faktiskt och det fick bli som jag ville till slut. Haha, så jag körde på vanliga blonda slingor fast underifrån, ville inte ha över det bruna, utan det bruna är kvar fast det sticker ut lite blonda slingor här och där. Sedan körde jag på en tjock blond slinga på min snedlugg. Också underifrån.. Men den vart inte blond ser jag nu när jag kom hem, den var mer åt det oranga hållet så jag ska gå till henne imorgon igen och be henne göra om den slingan så blir det bra. Men jag vart nöjd faktiskt!

Efter frissan gick jag till banken och skulle föra över lite pengar på kortet. Jag har aldrig gjort det förut så jag bad om lite hjälp! Jag vet ju att man stoppar in pengarna i automaten men alla knappar och grejer jag vill inte råka trycka fel så att någonting feel händer. Så hon hjälpte mig med det... Sen gick jag ut och gick till automaten utanför för att kolla hur mycket pengar jag har på kortet nu sammanlagt... Så jag stoppar in kortet och trycker på lite knappar så kommer det upp flera alternativ! Ehm, jaha? Vad ska jag trycka på nudå. Och det stod typ 7 pers bakom mig och väntade... Hm jag läste lite sen tänkte var ska jag trycka?! Jag är så osäker när det gäller sånt liksom... så tröck jag på kontoutdrag snabbt. Sen fick jag typ panik, KONTO-UTDRAG??! FAN NU KOMMER JU PENGARNA PLOPPA UT IGEN! OCH DÅ MÅSTE JAG GÅ IN DIT IGEN OCH SÄTTA IN DE PÅ KORTET IGEN. DE KOMMER UNDRA VAD JAG HÅLLER PÅ MED! kortet åkte ut, och lappen med hur mycket pengar jag har på kortet kom ut... Haha så står jag och väntar på att femhundringarna ska börja ploppa ut nu... Men inte kommer det några.. Så jag ställer mig åt sidan låtsas läsa på lappen medan en gammal tant trycker på automaten där... Jag stod ju där för att försäkra mig om att mina pengar inte börjar ploppa ut där och att hon snor de! Men inga pengar kom, så då fatta jag väl att jag tryckt på rätt knapp. Haha så kan det gå. Har ju lärt mig något idag iallafall! vad kontoutdrag är.

Gick förbi mammas jobb en snabbis, hon ville se mitt hår. Hon tyckte om det men klagade på den lite missfärgade slingan. Men det gör inget får be henne göra om den... På lördag åker jag till Norrköping med min kusin och en killkompis och hans kompis. Vi ska feesta ! (: Ska bli kul kommer även att få träffa några man träffade i fjällen..

Måndag blir det stockholm med skolan. Ska passa på och handla lite då, som min pappa brukar säga: kliar det i plånboken eller? Ja pappa det gör det! Om inte nu när ska det klia då?
 Om fem veckor fyller jag år och det bär av till Berlin en vecka med tvåorna. Ska bli riktigt kul faktiskt! Anela skicka ett roligt sms till mig häromdagen : Om mindre än sex veckor är vi KUNGAR I BAREN! hehe (: ja det är vi!!!
Ska plugga lite nu.. Funderar på att sätta mig ute i solen, mys!
image127

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback