från chill på altanen till "sightseeing"

Jag satte mig på altanen idag och skulle plugga i den sköna och väldigt efterlängtade vårsolen! Skulle läsa lite rättskunskap och det var väldigt ansträngande att läsa om lagar och vilka som fanns med i domstolar o.s.v för jag somnade där i stolen, men jag hann inte sova länge jag för min syster kom där hoppandes på altanen. Satt med henne där en liten stund innan jag åkte och hämtade mamma med pappa. Det går riktigt bra med körandet, min pappa sa idag att jag är jätteduktig! Första gången han säger det!

Efter bilrundan gjorde jag klart svenska redovisningen... Och eftersom det varit så himla fint väder hela dan ville jag gå ut och gå lite- jag & musiken! Tog mig en rejäl power-walk runda runt stan, den tog 1 timma och en kvart. God job Ena! Jo tack tack! Jag gick förbi Eves hus och då kom det upp en massa minnen. Hennes pappa har ju sålt huset, han bor inte där längre. Men vi har en massa minnen därifrån och medan jag gick där så tänkte gud vad kul man hade det när man var liten! När jag var tolv tyckte jag att jag var stor, vuxen tjej som kan ta hand om sig själv. Jag kände mig jättemogen och jag var ju det, mogen för min ålder. Men nu när jag tänkter tillbaka- man var en bebis då med! Ja inte en bebis men nästan! Ja apropå eves pappas hus, det började oskyldigt med barbie dockor. Vi gick hem till henne efter skolan och lekte med hennes barbiesar. Sedan gick åren och en sommarnatt satt vi på hennes altan på en filt med en massa ljus runt omkring. Klockan var runt 2-3 på natten. Vi låg där under bar himmel pratade om allt och alla, åt glass och drack varm oboy. Det var så mysigt!
En dag när vi skulle hem till henne så var huset låst, eve hade ingen nyckel och ingen var hemma! Efter en stund kom hon på att fönstret på på övervåningen på baksidan var öppet! Och det är än bra bit upp till fönstret... Men vi tar en lååång stege och börjar klättra uppåt. Haha, hon hade även en studsmatta på baksidan.. Kommer ihåg när de hoppade från taket ner på den och det ville jag också göra såklart. Jag hade på mig mina nya vita byxor, och när jag hoppar fastnade byxorna i taket och jag river upp de... Men jag kom ner iallafall på studsmattan jag hängde itne i något tak- tur det.
Vi brukade även gå på lunchrasterna eller håltimmarna till eve och sola på hennes studsmatta och äta glass(hennes pappa jobbade på hemglass så det fanns glass i stora lass)
 Men sedan när man hade blivit lite större började även festerna där. Och oja det är många minnen därifrån! För det första Eve vart så full att hon började grina och slängde ut alla när det var som roligast för hon hade fått för sig att de eldade i huset och kastade knivar på väggarna. Eve hur full var du? Hehe, Emil var snäll som lekte städerska med mig! Vi fixade huset medan Eve sov ruset av sig. Vi ska inte ta upp här vad jag gjorde .............. på morgonen fick eve springa runt på gräsmattan och plocka kapsyler. Haha just ja! Sen hade hennes solstol pajat, dennis skulle sätta sig på den så bara braka den så eve sprang även med den på morgonen till slutet av gatan och slängde in den på någons tomt. haha.! Och alla våra filmkvällar där! Ja det finns många roliga minnen därifrån! Sedan gick jag förbi Ninnis hus... Och där ploppa det upp gamla minnen också från när vi var små och hade en topphemlig klubb! Kommer dock inte ihåg vad klubben hette men vi var några tjejer i den. Hhaha och jag vet att Ninni hade något hemligt rum, liiitet rum! O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback