Inget man vill göra. / Snygging-kunden-som-är-upptagen! T-Y-P-I-S-K-T !

Var ledig från skolan idag, skulle till Eskilstuna, sjukhuset och göra gastroskopi undersökning. Innan jag ens fick gå in i rummet och göra det så började de skrämma mig, mamma, pappa och sjuksköterskerna. "Du kommer spy, känns som att du kvävs, Ena du måste lyssna på vad doktorn säger, tänk på att andas, andas andas! Låtsas som att du sväljer nåt, det kommer göra ont, blablabla". Ja men tack, Va ju snällt. Så jag var jätteskakis när jag gick in där och såg världens längsta slang! Och den var svart med milli-och centimeter streck på! Hade varit lättare om den var typ vit eller genomskinlig, den såg så elak ut. Haha, fick tårar i ögonen innan jag ens hade satt mig på sängen. De hade ju skrämt mig!
Fick bedövning i halsen först, för att minska reflexerna. Fick ligga på ett speciellt sätt och fick absolut inte röra mig, fick inte ha min hand hur jag ville. Sen tog han fram den där äckliga, läskiga slangen och stoppade in den i munnen. Jag säger bara Fyfan vad hemskt det var! Den värsta biten var o få in slangen ner i strupen, trodde jag skulle kvävas, och jag är ju förkyld så det gjorde inte saken lättare. Han vred runt kameran/slangen i magen på mig och man såg på magen var han var med slangen, stack ut, körde in och ut med den, ah det var hemskt. Fick kväljningar hela tiden, jätteläskigt! Sen när vi var klara säger mamma , min pappa drog ut slangen han klarade inte av det, ville inte säga det till dig innan undersökningen. Så då tyckte jag att jag var duktig. Nej men det var hemskt, inget man vill göra. Har typ sår i halsen efter den där slangen. Usch o fy, Jaja.

Efter undersökningen åkte vi hem, eller jag åkte till jobbet för vi skulle pynta skyltfönstret. Kom dit tre, slutade halv nio. Helt slut! Jobbar imorgon också och på lördag. Lönen blir najs ;) Men hela kommer gå åt, jag som tänkte spara :( :( Det är det värsta när man vill spara men kan inte. Tänk vad rik jag hade varit om jag hade sparat alla mina löner sen juli! OOOH! Dumma mig, dumma kläder. Skyll dig själv Ena! Vi var ovanligt många på jobbet idag, nio stycken, men det var bara för att vi skulle fixa skylfönstret. Alla jobbade i affären med fönsret, plantera, möblera om, måla om o.s.v. Jag och Gunilla stod vid kassan. Så kommer det in en jättesöt kille, verkligen jättesöt! Hur gammal kan ha vart, mellan 18-21. Säkert en utav byggarbetarna som jobbar med de nya husen vid kommunhuset för han hade såna kläder som de brukar ha, menmen! Jag ville inte ta honom, för jag är inte snabb på att göra buketter. Jag och Gunilla står vid kassan, och jag skulle gå bort bakom kylen så att Gunilla skulle ta honom, så puttar hon mig till kassan och säger  "Ta kunden Ena". Och killen tittar på mig och jag på honom.
Varför gav hon mig kunden, hon brukar alltid ta kunder?! Jo för att det var en kille och en urgullig en också! Hon går bakom kylen och sätter sig vid datorn, och jag följer efter.
"Vadå jag?! Aldrig Gunilla!"
 - Jo ta honom, och så skrattar hon lite och blinkar.
-Nej gunilla! Jag kan inte göra buketter! Jag vill inte, ta du honom! Försökte dra upp henne från stolen men hon vägra! Hon bara skratta, vände sig mot datorn och ignorerade.
-SNÄLLA,SNÄLLA GUNILLA, ta du honom! fick inget svar, Jahapp, och han hörde säkert när vi pratade för han var andra sidan kylen! Happ men det var ju bara att gå fram till killen och fråga om han vill ha hjälp. AAAH, det var så pinsamt för han hörde säkert oss som sagt! Han skulle ha tre stora rosor. SÅKLART ENA ÄR HAN UPPTAGEN! Som vanligt! Min tur. Men man fick och gav några blickar ;) uhlala, vilken pudding,vilket leende! hoppas han kommer tbk och nästa gång köper blommor till mig ;) Evil chef jag har ibland va, skämmer ut mig. Jag var som en fluga utan huvud, nästan det gick ju bra som tur var ;) Men jag var såhär HIHI (a) Jag ska hålla utkik efter honom iallfall ;)

 Nu ska jag gå och ägna nån timma åt plugget.

Puss&kram!

Kommentarer
Postat av: belma

HAHHAHA fluga utan huvud, han kommer nog tillbaka nu när han vet att världens sötaste tjej jobbar där ;)

Postat av: Anonym

hahaha ja eller hur, jättesöt^^

2007-11-30 @ 23:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback