Kan man se..

... när någon är kär ?
Jovisst kan man det ! Det slog mig häromdan när jag satt i klassrummet, en tjej i min klass kom försent till lektionen. Ingenting med det.. Men hon brukade aldrig se ut så som hon gjorde nu, just nu! Hon gick in, log jättemkt. Hon var jätteglad, överlycklig. Hon visade inte det , men man såg det ändå! Hon klär sig mkt finare nu. Håret är finare. Ja hela hon är förändrad- pga den där speciella killen.
Man ser på en gång när någon är kär. Man förändras mycket, man ska vara fin för den personen. Istället för att gå upp en timma innan skolan börjar och bara slänga på sig något så kanske man går upp två timmar eller tre timmar innan skolan börjar OCH slänger INTE på sig vad som helst. Håret har också helt plötsligt blivit VÄLDIGT viktigt. I vanliga fall tar det väl tio minuter att fixa håret, men nu står man framför spegeln och försöker rätta till de där hårstråna som ligger fel ah, i en halvtimme.
På lektionen sitter man med huvudet i handen och drömmer sig bort. Skriver hans namn över hela pappret, och sen nästa papper och nästa papper och till slut hela boken!
Humöret, ja du man kan inte bli gladare! Man ler tills man får ont i käken då man själv märker- att man ler ganska mycket. Skratta får man inte glömma, jag som skrattar ganska mycket i vanliga fall, ni kan tänka er hur mycket jag skrattar när jag är kär! Har inte varit kär på ett år ungefär men..
Ögonen glittrar som... hm stjärnor? Eller diamanter?Eller glitter? Ah de glittrar iallafall! Nämner någon hans namn då hugger det till i magen, man får fjärilar i magen och man ser till och med fjärilar. För när man är kär är allting så underbart! Hela världen är underbar, vacker!
Man kan inte sluta tänka på honom, och då menar jag KAN INTE sluta tänka på honom. Han har blivit allt för en och man skulle göra ALLT för honom. Man saknar honom även fast man träffat honom för sisådär fem minuter sen. Så då tar man självklart upp telefonen och ringer honom. Eller skickar ett gulligt sms. Man längtar till nästa dag då man ska få träffa honom igen.Ligger i sängen på kvällen sen och läser samma sms om och om igen tills man somnar. Eller tittar på hans kort på mobilen och ler utan att man själv vet om det. Han är det finaste som finns och man kan inte sluta titta på honom. Man tittar då han inte ser och tänker att man är VÄRLDENS lyckligaste som har den där fina människan. Man kan inte se sig själv med någon annan. Allt som har med honom att göra, är helt enkelt det finaste och bästa som finns.
Och skulle han lämna en så skulle hela världen rasa samman.
När man går där med honom, hand i hand hoppas man att alla ska se, för man vill visa upp honom för alla. Pussarna får man inte nog av, och inte myset heller. Man vill bara ligga i hans famn och blunda höra hans hjärta slå, så som mitt hjärta slår för honom och ingen annan.



Jag tycker om dig och saknar Dig, trots att det gått ett bra tag. Kan inte sluta tänka. Jag har hoppats hela tiden att det ska bli som förut, har aldrig känt sådär för någon... 


Kommentarer
Postat av: enblondraev

skönt skrivet (= går nästan inte beskriva kärlek på ett bättre sätt än såhär :)

2007-01-26 @ 20:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback